Du er ikke logget ind
Del
Tilbage
Serie
Læring i praksis

Forlaget skriver: At læse for at lære er en overskuelig håndbog i læse- og læringsstrategier, der er tæt forbundet med lærerens praksis. Bogen er skrevet af Gerd Fredheim med forord af Kirsten Jakobsen.
At læse for at lære giver konkrete eksempler på, hvordan læreren i sin hverdag kan bruge læse- og læringsstrategier, når elever skal læse, forstå og lære. Den grundlæggende indføring i de forskellige strategier foregår i faget dansk, og opfølgning og praktisk brug af strategierne indgår i alle fag.
At læse for at lære er til den lærer, der i dagligdagen ønsker en systematisk og konkret tilgang til arbejdet med strategierne. Bogen kan bruges i fag- og tværfaglige teams i hele skoleforløbet. Bogen er også til de lærerstuderende, der ønsker at kende til og kunne formidle relevante læse- og læringsstrategier til deres elever.
Side
af

Log ind og få adgang

Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialt


At læse for at lære
Gerd Fredheim

At læse for at lære
Gerd Fredheim

At skrive for at lære
Gerd Fredheim

At skrive for at lære -
Kirsten Jakobsen

Børnelitteratur i praksis

Børnelitteratur i praksis
Karen Vilhelmsen

Grib litteraturen

Grib litteraturen 2

Hop på skrivebussen
Charlotte Rytter

Hop på skrivebussen
Charlotte Rytter

Læs litteratur med forståelse

Læs litteratur med forståelse
Nina Berg Gøttsche

Læseforståelse i praksis
Lisbeth Hoff

Læsevejlederen i funktion
Kirsten Jakobsen

Læsevejlederen i funktion
Kirsten Jakobsen

Læsning i fagene

Læsning i fagene
Marianne Trettenes

Mere læsning i fagene

Skrivning i fagene

Skrivning i fagene -
Gerd Fredheim

Undervisning i skriftlig fremstilling
Charlotte Rytter

Udgiver
GYLDENDAL A/S
Faustnummer
CFUSERIE_Læring_i_praksis