CFU Danmark
De 20 tv-reklamer er optaget fra TV3 i januar 2021.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialetStart med en fælles analyse af en af tv-reklamerne. Man kan evt. bruge den model-analyse af Lidl-reklamen som findes under Vejledning. Analysen er skrevet ind i dokumentskabelonen, som findes på websiden indidansk.dk/reklamefilm. Det er en skabelon, som også eleverne kan bruge til deres analyser.
Eleverne kan herefter i mindre grupper få en tv-reklame hver, som de skal undersøge og fremlægge for klassen. De skal udvælge nogle få analysepunkter fra Indidansk.dk/reklamefilm, som de mener er mest relevante for lige netop deres reklame (se link til webside under Supplerende materialer. Vælg Download, så får man en word-fil eleverne kan skriv i) De skal omkring nogle af punkterne under Fortolkning og alle under perspektivering.
De kan tage screenshoots af det i reklamen, som underbygger deres pointer og sætte ind i dokumentet eller i en præsentationen. Lad dem fremlægge deres analyse for klassen.
Man kan også lade hver gruppe lave en synops - ligesom den de skal lave til den mundtlige afgangsprøve, og så lade dem fremlægge ud fra den i 10 min. Undlad at bruge nogle af tv-reklamerne, så eleverne kan vælge dem til prøven.
Man kan finde yderlige inspiration til arbejdet med tv-reklamer i vejledningerne til tidligere års tv-reklame-sæt, som er linket til under Sammenhæng.
NB Når du booker disse reklamer, skal du lægge dem i Kurv og booke dem enkeltvis herfra. Klik på kurven med plusset, og vælg herefter kurven øverst, hvor du så booker dem.

MitCFU
Analyse til Lidl-reklamen: 7.-10. klasse
Hent PDFAnalyse til Lidl-reklamen: 7.-10. klasse
Hent Word-fil-
Dansk
-
Fortolkning
-