Du er ikke logget ind
Tilbage
Kulturmagasinet Gejst
Stjerner som reklamesøjler
DR1
Medina, Lina Rafn og Stine Bramsen gør det. Og mange andre stjerner. Reklamerer for tøj, kosmetik og andre produkter i deres opslag på de sociale medier. Hvad får de ud af det, og hvad er risikoen? Gejst følger Stine Bramsen, der optræder i sponsortøj fra flere tøjfirmaer. Men hun er også bange for at blive for kommerciel.
Stjerner som reklamesøjler
8.-10. klasse
Ungdomsuddannelser
Voksenuddannelser
DR1
Medina, Lina Rafn og Stine Bramsen gør det. Og mange andre stjerner. Reklamerer for tøj, kosmetik og andre produkter i deres opslag på de sociale medier. Hvad får de ud af det, og hvad er risikoen? Gejst følger Stine Bramsen, der optræder i sponsortøj fra flere tøjfirmaer. Men hun er også bange for at blive for kommerciel.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med UNI-login eller WAYF - så kan du låne materialtEn fin udsendelse om sammenblandingen mellem reklamer på sociale medier og kendte mennesker. Berømtheder er levende reklamesøjler for tøj, makeup mm. De kaldes derfor influencers. Det kan være skjult eller åbenlys reklame. Se den, hvis I arbejder med reklamer på sociale medier. Udsendelsen lægger op til diskussion af, hvor grænsen går for hvad en kendt kan tillade sig i forhold til at reklamere, og hvad man som fan eller forbruger skal være opmærksom på.
-
Dansk
Pædagogisk note
Trine Ferdinand
Redaktør
Eva Schulsinger
Tilrettelægger
Trine Heilmann
Vært
Louise Wolff
Udgiver
DR1
Udgivelsesår
2018
Faustnummer
TV0000112861
Fysisk beskrivelse
25 min, TV-optagelse
Sprog
Dansk
Materialetype
TV-udsendelse
Spilletid
25 min..
TV-dato
29. aug. 2018 kl. 21.55