Tilbage
TV!TV!TV! ( 42 )
DR2
Der er fart over feltet, når vært Ane Cortzen giver sin meget subjektive, underholdende og intelligente vurdering af tidens forskellige tv-genrer i Danmark og det store udland. Der er ganske korte indslag blot til lyst, men også længere og mere seriøse analyser. Denne gang går Cortzen i dybden med pitching, som er den måde, som man sælger en ny tv-idé til sine chefer, skuespillere, tv-værter etc. Man pitcher ved at præsentere sin idé på en spændende måde, levere en fængende titel og give et eksempel på, hvordan programmet kunne se ud. Den gode pitch kan sælge et program, som egentlig ikke er så godt, så Ann går i lære hos pitching-guruen Paul Boross: Undgå for meget small-talk når du "tilfældigvis" støder ind i chefen i elevatoren, men tal rosende om hans programmer; vær smittende begejstret i din salgstale; se chefen venligt i ét øje for at vinde hans tillid; få ham til at le; skær grundideen ud i pap; aflæs hans kropssignaler. Redaktør hos TV2, Keld Reinicke, fortæller, at kanalen i 2011 fik 514 pitches, men kun ca. 15 bliver til noget. Har man en god idé, bør man først pitche den til et produktionsselskab, som så måske pitcher den til fx TV2. Professionel pitcher Lasse Eskildsen vurderer, at hvis han kan sælge en ud af ti pitches, er det godt nok. Ugens anmeldelse gælder Kanal 4's "Olivers kamp" med modellen Oliver Bjerrehus, der er gået økonomisk og følelsesmæssigt fallit og lever som bums på 1. klasse. Den havarerede Peter Pan krænger alt ud for åben skærm, og selv Kanal 4's bovlamme iscenesættelse kan ikke skjule, at det er godt reality-tv.
pitching
6.-10. klasse
Ungdomsuddannelser
Voksenuddannelser
DR2
Der er fart over feltet, når vært Ane Cortzen giver sin meget subjektive, underholdende og intelligente vurdering af tidens forskellige tv-genrer i Danmark og det store udland. Der er ganske korte indslag blot til lyst, men også længere og mere seriøse analyser. Denne gang går Cortzen i dybden med pitching, som er den måde, som man sælger en ny tv-idé til sine chefer, skuespillere, tv-værter etc. Man pitcher ved at præsentere sin idé på en spændende måde, levere en fængende titel og give et eksempel på, hvordan programmet kunne se ud. Den gode pitch kan sælge et program, som egentlig ikke er så godt, så Ann går i lære hos pitching-guruen Paul Boross: Undgå for meget small-talk når du "tilfældigvis" støder ind i chefen i elevatoren, men tal rosende om hans programmer; vær smittende begejstret i din salgstale; se chefen venligt i ét øje for at vinde hans tillid; få ham til at le; skær grundideen ud i pap; aflæs hans kropssignaler. Redaktør hos TV2, Keld Reinicke, fortæller, at kanalen i 2011 fik 514 pitches, men kun ca. 15 bliver til noget. Har man en god idé, bør man først pitche den til et produktionsselskab, som så måske pitcher den til fx TV2. Professionel pitcher Lasse Eskildsen vurderer, at hvis han kan sælge en ud af ti pitches, er det godt nok. Ugens anmeldelse gælder Kanal 4's "Olivers kamp" med modellen Oliver Bjerrehus, der er gået økonomisk og følelsesmæssigt fallit og lever som bums på 1. klasse. Den havarerede Peter Pan krænger alt ud for åben skærm, og selv Kanal 4's bovlamme iscenesættelse kan ikke skjule, at det er godt reality-tv.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet-
Dansk
-
Fortolkning
-
Bidragsyder
Ane Cortzen
Udgiver
DR2
Udgivelsesår
2012
Faustnummer
TV0000021746
Fysisk beskrivelse
TV-optagelse, 28 min
Sprog
Dansk, Engelsk
Undertekster
Dansk
Materialetype
TV-udsendelse
Spilletid
28 min..
TV-dato
19. sep. 2012 kl. 20.00