Du er ikke logget ind
Tilbage
Kobra
Intet er gratis
DRKultur
På bare 15 år har Google udviklet sig til at være nettets største database, og hver dag besøger omkring 1 milliard mennesker stedet. Hvad sker der, når et kommercielt foretagende har denne kolossale viden om os? Det svenske kulturflagskib Kobra tager til Californien for at undersøge, hvilken magt Google har over os.
Intet er gratis
8.-10. klasse
Ungdomsuddannelser
Voksenuddannelser
DRKultur
På bare 15 år har Google udviklet sig til at være nettets største database, og hver dag besøger omkring 1 milliard mennesker stedet. Hvad sker der, når et kommercielt foretagende har denne kolossale viden om os? Det svenske kulturflagskib Kobra tager til Californien for at undersøge, hvilken magt Google har over os.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialtDen pædagogiske vejledning retter sig mod fagene dansk og samfundsfag fra 8. klasse og i ungdomsuddannelserne. Den pædagogiske vejledning og diskussionspunkterne lægger op til at undersøge og sammenligne tre forskellige syn på fænomenet Google. Materialet er baseret på to indslag fra DR2 tema udsendelsen "Jagten på internettet", nemlig Nikolaj Sonnes besøg hos Googleplex i Californien i foråret 2011 samt den canadiske dokumentar "Google World" af Ted Remerowski. Endvidere benyttes den svenske tv-dokumentar "Intet er gratis", som handler om Googles magt, vist på DRKultur kanalen i efteråret 2010.
MitCFU
Hertil findes pædagogisk vejledning
Hent PDFCFU vejledning
Keld Mathiesen
- Gå til Hertil findes internetadresse:
- Samhørende: "Jagten på internettet" sendt på DR2 14.05.2011
Udgiver
DRKultur
Udgivelsesår
2010
Faustnummer
TV0000019192
Fysisk beskrivelse
29 min, TV-optagelse
Sprog
Svensk
Undertekster
Dansk
Materialetype
TV-udsendelse
Spilletid
29 min..
TV-dato
17. okt. 2010 kl. 21.00