Tilbage
Der er noget for enhver smag, og reklamerne er en god og varieret blanding, der både byder på mange forskellige reklamekneb, målgrupper, reklametyper, filmiske virkemidler og budskaber.
Med det gode udbud er det nærliggende, at lade eleverne arbejde i grupper med hver deres tv-reklame og efterfølgende fremlægge for hinanden.
Jan Frydensbjerg, VIA CFU.
Tema
20 tv-reklamer fra 2025
7.-10. klasse
Ungdomsuddannelser
En god flok aktuelle tv-reklamer, der kan anvendes, hvis man skal arbejde med tv-reklamer i danskundervisningen, eller hvis eleverne skal lede efter egnede prøveoplæg. Alle tv-reklamer er optaget i januar 2025 - og de er derfor tidstypiske i både form og indhold.Der er noget for enhver smag, og reklamerne er en god og varieret blanding, der både byder på mange forskellige reklamekneb, målgrupper, reklametyper, filmiske virkemidler og budskaber.
Med det gode udbud er det nærliggende, at lade eleverne arbejde i grupper med hver deres tv-reklame og efterfølgende fremlægge for hinanden.
Jan Frydensbjerg, VIA CFU.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialet-
Dansk
-
Fortolkning
-
Pædagogisk note
Jan Frydensbjerg Jørgensen
Faustnummer
CFUTEMA1142368