Du er ikke logget ind
Tilbage
Fandango
Fandango 9 - Vinkler på dansk
Af Susanne Arne-Hansen
Forlaget skriver: I Fandango 9 - Vinkler på dansk skærpes elevernes analytiske færdigheder, og al deres viden om kortprosa, noveller, digte og romaner kommer i spil, når de sammen folder litteraturarbejdet ud med tekster af Bent Haller, Sanne Munk Jensen, Søren Ulrik Thomsen og Ronnie Andersen.
Områderne Læsning og Fortolkning giver mening til hinanden, når brugen af læseforståelsesstrategier er grundigt integreret i arbejdet med de litterære tekster.
Under kompetenceområdet Kommunikation udforsker eleverne de aktuelle mediefænomener shitstorms, digitale fodspor og pressefoto. Og i den anden ende af tidsskalaen ser de gennem intertekstuelle links nærmere på Det moderne gennembrud i læsningen af en Herman Bang novelle.
Arbejdet med Fremstilling er samlet i et fokuskapitel. Her bliver eleverne helt skarpe på teksttyper, genrer, sprog og argumentation, når de øver sig i at skrive gode tekster i centrale genrer som essay, klumme, debatindlæg, reportage og autofiktion.
Hvert kapitel har sin danskfaglige vinkel, og hvert forløb evalueres med en synopsisopgave. Aktivitetsniveauet er højt for alle elever, da der veksles mellem forskellige organisationsformer, som sikrer at alle kommer på banen.
Fandango 9 - Vinkler på dansk
7. klasse
Af Susanne Arne-Hansen
Forlaget skriver: I Fandango 9 - Vinkler på dansk skærpes elevernes analytiske færdigheder, og al deres viden om kortprosa, noveller, digte og romaner kommer i spil, når de sammen folder litteraturarbejdet ud med tekster af Bent Haller, Sanne Munk Jensen, Søren Ulrik Thomsen og Ronnie Andersen.
Områderne Læsning og Fortolkning giver mening til hinanden, når brugen af læseforståelsesstrategier er grundigt integreret i arbejdet med de litterære tekster.
Under kompetenceområdet Kommunikation udforsker eleverne de aktuelle mediefænomener shitstorms, digitale fodspor og pressefoto. Og i den anden ende af tidsskalaen ser de gennem intertekstuelle links nærmere på Det moderne gennembrud i læsningen af en Herman Bang novelle.
Arbejdet med Fremstilling er samlet i et fokuskapitel. Her bliver eleverne helt skarpe på teksttyper, genrer, sprog og argumentation, når de øver sig i at skrive gode tekster i centrale genrer som essay, klumme, debatindlæg, reportage og autofiktion.
Hvert kapitel har sin danskfaglige vinkel, og hvert forløb evalueres med en synopsisopgave. Aktivitetsniveauet er højt for alle elever, da der veksles mellem forskellige organisationsformer, som sikrer at alle kommer på banen.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med UNI-login eller WAYF - så kan du låne materialtForfatter
Susanne Arne-Hansen
Trine May
Trine May
Udgiver
GYLDENDAL A/S
Udgivelsesår
2015
Faustnummer
CFUMAT1094095
ISBN-nummer
9788702153705
Materialetype
Bog