Du er ikke logget ind
Tilbage
Fandango
Fandango Sprog 2
Af Trine May
Forlaget skriver: Fandango Sprog er sprog- og grammatikundervisning, der bygger på den australske genrepædagogik. Her er der fokus på sprogets funktion.
Med Fandango Sprog lærer eleverne sprog og grammatik på en sjov og meningsfuld måde. Her ses sproget altid i kontekst, og der er fokus på, hvordan sproget fungerer. Der tages udgangspunkt i autentiske eksempler, og eleverne udfordres til at tænke over deres egen og andres brug af sproget.
De mange øvelser og øvrige aktiviteter i Fandango Sprog hviler på principperne i Cooperative Learning, så undervisningen er sikret variation, højt aktivitetsniveau, konstruktiv læring, evaluering og repetition. I Fandango 1 lærer eleverne de fire vigtigste grammatiske kategorier at kende, og i Fandango sprog 2 udbygges og uddybes denne viden, så eleverne tilegner sig den grammatiske grundviden, som kræves på mellemtrinnet.
Fandango Sprog 1 og Fandango Sprog 2 er til mellemtrinnets elever. Bog 1 kan bruges i 3.-4. klasse og følges op med bog 2 i 5.-6. klasse. Man kan også bruge begge bøger på sidste del af mellemtrinnet. Fandango Sprog 2 indledes med repetiotion af det, eleverne lærer i Fandango Sprog 1. Sidst i bøgerne er der vejledning til læreren om principperne bag bøgerne og om undervisningen med dem.
Fandango Sprog kan bruges helt uafhængigt af Fandangos grundbøger. Men arbejder man med Fandango-systemet, er Fandango Sprog den oplagte mulighed for at dækker den del af danskfagets sproglige dimension, som ikke er i fokus i Fandangos grundbøger.
Fandango Sprog 2
5.-6. klasse
Af Trine May
Forlaget skriver: Fandango Sprog er sprog- og grammatikundervisning, der bygger på den australske genrepædagogik. Her er der fokus på sprogets funktion.
Med Fandango Sprog lærer eleverne sprog og grammatik på en sjov og meningsfuld måde. Her ses sproget altid i kontekst, og der er fokus på, hvordan sproget fungerer. Der tages udgangspunkt i autentiske eksempler, og eleverne udfordres til at tænke over deres egen og andres brug af sproget.
De mange øvelser og øvrige aktiviteter i Fandango Sprog hviler på principperne i Cooperative Learning, så undervisningen er sikret variation, højt aktivitetsniveau, konstruktiv læring, evaluering og repetition. I Fandango 1 lærer eleverne de fire vigtigste grammatiske kategorier at kende, og i Fandango sprog 2 udbygges og uddybes denne viden, så eleverne tilegner sig den grammatiske grundviden, som kræves på mellemtrinnet.
Fandango Sprog 1 og Fandango Sprog 2 er til mellemtrinnets elever. Bog 1 kan bruges i 3.-4. klasse og følges op med bog 2 i 5.-6. klasse. Man kan også bruge begge bøger på sidste del af mellemtrinnet. Fandango Sprog 2 indledes med repetiotion af det, eleverne lærer i Fandango Sprog 1. Sidst i bøgerne er der vejledning til læreren om principperne bag bøgerne og om undervisningen med dem.
Fandango Sprog kan bruges helt uafhængigt af Fandangos grundbøger. Men arbejder man med Fandango-systemet, er Fandango Sprog den oplagte mulighed for at dækker den del af danskfagets sproglige dimension, som ikke er i fokus i Fandangos grundbøger.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med UNI-login eller WAYF - så kan du låne materialtForfatter
Susanne Arne-Hansen
Trine May
Trine May
Udgiver
GYLDENDAL A/S
Udgivelsesår
2011
Faustnummer
CFUMAT1087191
ISBN-nummer
9788702105896
Materialetype
Bog