Du er ikke logget ind
Tilbage
Genreserien
Computerspillets fortællinger
Af Bo Kampmann Walther
Forlaget skriver: Med Computerspillets fortællinger i Genreserien tager du elevernes foretrukne narrative medie ind i danskundervisningen. Trine May og Bo Kampmann Walther har skrevet den første danske undervisningsbog om computerspil.
Computerspil i danskundervisningen
Computerspillets fortællinger tager udgangspunkt i fire populære computerspil, som eleverne analyserer og ser i et nyt lys gennem den danskfaglige vinkel. Bogen er skrevet for mellemtrin og udskoling.
Analyse og refleksion
Computerspillets fortællinger er bygget op som 3 levels, eleverne gennemfører. Til hvert level hører et bredt udvalg af opgaver, som fokuserer på analytiske færdigheder, samtale og refleksion.
Værktøjskasser
Forfatterne introducerer nye danskfaglige greb, udviklet specielt til analyse af computerspil. Gameplay, game world, game rules, fokalisation! Analyseredskaberne er samlet i to værktøjskasser.
Aktive elever
Elevernes forhåndsviden inddrages aktivt, og der appelleres til, at de rutinerede gamere bringer deres viden og kunnen i spil. Til læreren er der sider med praktisk hjælp og vejledning.
Computerspillets fortællinger
5.-9. klasse
Af Bo Kampmann Walther
Forlaget skriver: Med Computerspillets fortællinger i Genreserien tager du elevernes foretrukne narrative medie ind i danskundervisningen. Trine May og Bo Kampmann Walther har skrevet den første danske undervisningsbog om computerspil.
Computerspil i danskundervisningen
Computerspillets fortællinger tager udgangspunkt i fire populære computerspil, som eleverne analyserer og ser i et nyt lys gennem den danskfaglige vinkel. Bogen er skrevet for mellemtrin og udskoling.
Analyse og refleksion
Computerspillets fortællinger er bygget op som 3 levels, eleverne gennemfører. Til hvert level hører et bredt udvalg af opgaver, som fokuserer på analytiske færdigheder, samtale og refleksion.
Værktøjskasser
Forfatterne introducerer nye danskfaglige greb, udviklet specielt til analyse af computerspil. Gameplay, game world, game rules, fokalisation! Analyseredskaberne er samlet i to værktøjskasser.
Aktive elever
Elevernes forhåndsviden inddrages aktivt, og der appelleres til, at de rutinerede gamere bringer deres viden og kunnen i spil. Til læreren er der sider med praktisk hjælp og vejledning.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialtForfatter
Bo Kampmann Walther
Trine May
Trine May
Udgiver
GYLDENDAL A/S
Udgivelsesår
2010
Faustnummer
CFUMAT1085598
ISBN-nummer
9788702082685
Materialetype
Bog