Du er ikke logget ind
Del


Tilbage
Billede af materialet Gaming
Bog
OBS: Dette er et informationsmateriale til dig - det må ikke bruges i din undervisning
De store fagbøger
Gaming
6.-10. klasse Ungdomsuddannelser



Gaming er nok en af de største sportsgrene i verden efterhånden, og de fleste unge gamer dagligt. Denne bog fortæller om computerspillenes udvikling, de forskellige spil og spilgenrer samt om gamerkulturen. Fra 12 år.


"Gaming" er en del af

Serie
De store fagbøger

Materialet indeholder

Fra brætspil til computerspil
Gaming og gamere
Spilgenrer
Counter-Strike, Fortnite og Minecraft
World of Warcraft
Rollespil
Spil og kroppen
E-sport
Design af computerspil
Spil og historie
Spil og penge
Streaming
Gamingkultur
Gamergate og sexisme
En kvinde i gamermiljøet
Vold i spil
Empati og samspil
Bliver man afhængig
Man kan lære noget
Spil og politik
Databeskyttelse
Side
af

Log ind og få adgang

Du skal logge ind med UNI-login eller WAYF - så kan du låne materialt
Materialeplatformens logo

Forlaget skriver: Gaming er et emne, som de fleste elever kender godt fra deres hverdag. I bogen Gaming kommer eleverne et spadestik dybere, da bogen indkredser emnets historiske og teknologiske udvikling, og samtidig er helt nede på fagnørdniveau med masser af spilreferencer. I Gaming kan eleverne læse om e-sport, forskellige typer af gamere, spilgenrer og de helt store spil. Desuden behandles emner som gamingkultur, sexisme i gamingmiljøet, afhængighed og beskyttelse af personlige oplysninger.

Forfatter
Dennis Jacob Rosenfeld
Helle Hinge
  • Hertil findes opgaver på internettet
Udgiver
Gyldendal
Udgivelsesår
2022
Faustnummer
6 224 760 6
ISBN-nummer
9788702313994
Fysisk beskrivelse
48 sider
Sprog
Dansk
Materialetype
Bog