Du er ikke logget ind
Tilbage
Jakob Martin Strid
Af Dorte Lilmose
Portræt af tegneren og forfatteren Jakob Martin Strid (f. 1972) med præsentation af nogle af hans bøger.
OBS: Dette er et informationsmateriale til dig - det må ikke bruges i din undervisning
Faktisk! (Kbh.)Jakob Martin Strid
1.-5. klasse
[LL]
Af Dorte Lilmose
Portræt af tegneren og forfatteren Jakob Martin Strid (f. 1972) med præsentation af nogle af hans bøger.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med UNI-login eller WAYF - så kan du låne materialtFaktisk! er en serie af fagbøger til elever i indskolingen. I denne titel tages fat på biografigenren, hvor der fortælles om Strids liv, hans tegninger og uddrag af nogle af hans billedbøger. Materialet er velegnet til faglig læsning, hvor der fokuseres på at læse sig til ny viden. Der kan arbejdes med forskellige forståelsesstrategier, fx før-under-efter læsning. På forlagets hjemmeside findes opgaver, der kan anvendes hertil. Materialet kan også indgå i forfatterskabsforløb, hvor andre af Strids bøger læses i fællesskab.
Forlaget skriver: Kender du Jakob Martin Strid? Han er tegner og forfatter. Både børn og voksne læser hans bøger og tegneserier.
I denne bog kan du læse om Jakob Martins Strid og lære om hans liv og hans mange historier.
1990-1999
2000-2009
2010-2019
biografier
børnelitteratur
Danmark
dansk litteratur
dansk som andetsprog
fagbøger
faglig læsning
fagtekster
for 10 år
for 8 år
for 9 år
for dansk som andetsprog
for danskundervisning
for flersprogede
for historieundervisning
for tosprogede
forfattere
forfatterskaber
frilæsning
Jakob Martin Strid
let at læse
tegnere
tosprogede
tværfaglig undervisning
-
Dansk som andetsprog
-
Basis/Supplerende
-
-
Historie
-
Kildearbejde
-
Illustrator
Jakob Martin Strid
- Gå til Opgaver til bogen - hertil kræves adgang til www.fagliglaesning.dk
- Hertil findes opgaver på seriens hjemmeside
Udgiver
Gyldendal
Udgivelsesår
2014
Faustnummer
5 106 267 1
ISBN-nummer
9788702159646
Fysisk beskrivelse
32 sider
Sprog
Dansk
Materialetype
Bog
Målgruppe
Beregnet til faglig læsning