Computerspillets fortællinger
Bogen er som et computerspil med tre levels, som eleverne skal gennemføre. Med opgaver, som giver eleverne redskaber til at kunne analysere og forstå spillenes univers. Afslutningsvis råd til læreren om, hvordan man kan anvende de forskellige spil i undervisningen.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialtEn bred målgruppe, derfor har kapitlerne forskellig sværhedsgrad.
Bogen indeholder analyseværktøjer, ordliste og afsluttende supplerende opgaver.
Eksemplerne er udenlandske.
![Materialeplatformens logo](/images/logo/materialeplatformen-square.jpg)
Forlaget skriver: Med Computerspillets fortællinger i Genreserien tager du elevernes foretrukne narrative medie ind i danskundervisningen. Trine May og Bo Kampmann Walther har skrevet den første danske undervisningsbog om computerspil.
Computerspil i danskundervisningen
Computerspillets fortællinger tager udgangspunkt i fire populære computerspil, som eleverne analyserer og ser i et nyt lys gennem den danskfaglige vinkel. Bogen er skrevet for mellemtrin og udskoling.
Analyse og refleksion
Computerspillets fortællinger er bygget op som 3 levels, eleverne gennemfører. Til hvert level hører et bredt udvalg af opgaver, som fokuserer på analytiske færdigheder, samtale og refleksion.
Værktøjskasser
Forfatterne introducerer nye danskfaglige greb, udviklet specielt til analyse af computerspil. Gameplay, game world, game rules, fokalisation! Analyseredskaberne er samlet i to værktøjskasser.
Aktive elever
Elevernes forhåndsviden inddrages aktivt, og der appelleres til, at de rutinerede gamere bringer deres viden og kunnen i spil. Til læreren er der sider med praktisk hjælp og vejledning.
Trine May