Computerspil
Af Jakob Stegelmann
Om de forskellige slags computerspil og historien bag udviklingen af spillene. Afsnit om bl.a. eventyrspil, platformsspil, puslespil, sportsspil, skydespil, rollespil, simulatorer og spil på internettet.
Log ind og få adgang
Du skal logge ind med UNI-login eller WAYF - så kan du låne materialtForlaget skriver: Computerspillets historie starter med lysende prikker på en tv-skærm, forløberne for l vor tids ekstremt realistiske 3D-spil med realistisk lyd, hvor man kan bevæge sig frit rundt i en anden verden - inde i skærmen.
Men spillenes historie handler også om en helt ny måde at fortælle historier på, fra drabelige eventyr til rumkampe, supersvære hovedbrud og sport i cyberspace. En form for fortælling, hvor man ikke længere bare sidder og lytter - men også selv leger med.
De store fagbøger henvender sig i undervisningen til elever på 11-15 år og kan benyttes til såvel selvstændig læsning som klasseundervisning. Desuden vil de være velegnede til brug i forbindelse med emnearbejde og projektopgaver.
Computerspil henvender sig også til læsere i alle aldre med interesse for emnet.