Du er ikke logget ind
Del


Tilbage
Billede af materialet Computerspil
Bog
OBS: Dette er et informationsmateriale til dig - det må ikke bruges i din undervisning
De store fagbøger
Computerspil
6.-7. klasse

Af Jakob Stegelmann

Om de forskellige slags computerspil og historien bag udviklingen af spillene. Afsnit om bl.a. eventyrspil, platformsspil, puslespil, sportsspil, skydespil, rollespil, simulatorer og spil på internettet.


"Computerspil" er en del af

Serie
De store fagbøger

Side
af

Log ind og få adgang

Du skal logge ind med UNI-login eller WAYF - så kan du låne materialt
Materialeplatformens logo

Forlaget skriver: Computerspillets historie starter med lysende prikker på en tv-skærm, forløberne for l vor tids ekstremt realistiske 3D-spil med realistisk lyd, hvor man kan bevæge sig frit rundt i en anden verden - inde i skærmen.
Men spillenes historie handler også om en helt ny måde at fortælle historier på, fra drabelige eventyr til rumkampe, supersvære hovedbrud og sport i cyberspace. En form for fortælling, hvor man ikke længere bare sidder og lytter - men også selv leger med.
De store fagbøger henvender sig i undervisningen til elever på 11-15 år og kan benyttes til såvel selvstændig læsning som klasseundervisning. Desuden vil de være velegnede til brug i forbindelse med emnearbejde og projektopgaver.
Computerspil henvender sig også til læsere i alle aldre med interesse for emnet.

Udgiver
Gyldendal
Udgivelsesår
2007
Faustnummer
2 688 728 3
ISBN-nummer
9788702037388
Fysisk beskrivelse
48 sider
Sprog
Dansk
Materialetype
Bog
Målgruppe
Fra 12 år