Log ind og få adgang
Du skal logge ind med Unilogin eller WAYF - så kan du låne materialtHvem drømmer ikke om at være detektiv? At liste rundt med et forstørrelsesglas i hånden, på sporet af en farlig forbryder! I al fald kan de fleste godt lide kriminalhistorier om forbrydere og ikke mindst om opklaringen af deres gerninger. "Kriminelle fortællinger" begynder med Sherlock Holmes på tur ind i mysteriernes og gådernes verden. Derefter følger uddrag fra fire spændende og moderne kriminalhistorier, der både lægger op til arbejdet med litteratur og virkelighedens kriminalitet og opklaring. Kriminelle fortællinger" indeholder et bredt udvalg af opgaver, som alle bygger på en moderne litteraturpædagogik. Gennem logbogsarbejde inddrages eleverne aktivt og medreflekterende i alle faser af litteraturarbejdet. Bogen henvender sig til 5.-6. klasse
Bogen bearbejder uddrag af fem kriminaltekster fra Arthur Conan Doyle over Anders Bodelsen til Benni Bødker. Indledningsvis redegøres der kort for genren og den næsten almene drøm om at agere detektiv.Tekstarbejdet er bygget op omkring konkrete opgaver til diskussion og skriveopgaver. Opgaverne har rige muligheder for en varieret mundtlig og skriftlig bearbejdning og bliver dermed en god blanding af danskfagets essens i en moderne litteraturpædagogik. Bagerst i bogen findes supplementssider og en ordliste. For uddybende kriminalfakta og indfaldsvinkler kan man logge sig ind på seriens hjemmeside www.genreserien.gyldendal.dk.
Forlaget skriver: Hvem drømmer ikke om at være detektiv?
At liste rundt med et forstørrelsesglas i hånden, på sporet af en farlig forbryder ...
I al fald kan de fleste godt lide kriminalhistorier om forbrydere og ikke mindst om opklaringen af deres gerninger.
Kriminelle fortællinger begynder med Sherlock Holmes på tur ind i mysteriernes og gådernes verden. Derefter følger uddrag fra fire spændende og moderne kriminalhistorier, der både lægger op til arbejdet med litteratur og virkelighedens kriminalitet og opklaring.
Kriminelle fortællinger indeholder et bredt udvalg af opgaver, som alle bygger på en moderne litteraturpædagogik. Gennem logbogsarbejde inddrages eleverne aktivt og medreflekterende i alle faser af litteraturarbejdet.
Bogen henvender sig til 5.-6. klasse.
-
Dansk
-
Fortolkning
-